NUESTROS BLOGS Y PROYECTO BILINGÜE

22 abr 2014

Flower, stem, leaves and roots. Flores, tallo, hojas y raíces

Flower, stem, leaves and roots, leaves and roots – the remix of the classic ¨Head, shoulders, knees and toes, knees and toes. 

The awesome remix has helped Mercedes´s class 1C and Ángela´class 1D learn the parts of the flowers and create their own.

Flor, tallo, hojas y raíces, hojas y raíces – el remix de la classica ¨Cabeza, hombros, rodillas y dedos del pies, rodillas y dedos del pies¨.





Este remix tan bueno ha ayudado a la clase 1C de Mercedes y la clase 1D de Ángela a aprender los partes de las flores y crear sus propias flores!

Spring is here! ¡La primavera ha llegado!

The chirping birds, the blooming flowers, the buzzing bees can only mean one thing. Spring has finally arrived! With Spring comes the love, the sun and of course EASTER!

Since Easter hasn´t official arrived. Lucia´s class 2C has allowed us to have a peek at their beautifully decorated eggs. Can´t wait to see what´s in store after the holiday…

El piar de los pájaros, el florecimiento de las flores, el zumbido de abejas solo puede significar la primavera ha llegado por fin! Con la primavera llega el amor, el sol y por supuesto LA PASCUA!



Como Pascua todavía no ha llegado oficialmente – La clase 2C de Lucia nos permitieron echar un vistazo a sus huevos decorados. No se puede esperar que vamos a ver después de la fiesta…

Yum Yum Yum!

To practice some of the awesome things we have learned this year (days of the week, food and feelings) Angela´s class 1D has read the wonderful tale
“The Very Hungry Caterpillar”.

Let’s see what happens to a very hungry caterpillar after eating a ton of food! Yum yum yum

 Para reenforzar y practicar algunas de las cosas guais que hemos aprendido este curso (días de la semana, comida y los sentimientos) la clase 1D de Angela ha leído el maravilloso cuento ¨La oruga hambrienta¨



Vamos a ver que pasa a una hambrienta oruga después de comer un montón de comida! ñum ñum ñum




8 abr 2014

WHAT'S THE WEATHER LIKE?

GENKI ENGLISH


Hi, families!:


This is an extremmely interesting link with fun and interactive activities for the youngest kids. During these days, we all are learning vocabulary and structures about the weather, seasons, etc..
 Don't lose it!. You'll enjoy and learn at once. I PROMISE YOU.




Teacher Ángela



7 abr 2014


6º  LESVERBES IRREGULIERS ET DU 3º GROUPE

POUR TRAVAILLER LES VERBES IRREGULIERS ET DU 3º GROUPE AVEC DES EXERCICES TRÉS FACILES.


6 abr 2014

EASTER BUTTERFLY.

 
CAN YOU SEE THE BUTTERFLY?
It's very nice..isn't it?. Do you want to make one like this one?. Read the following instructions and you'll get it.
 
 
Just click on the link before.
 
FOOTNOTE: the papers for wings could be different materials, therefore the final apperance , will be different too.
 
 
Teacher Mercedes.

EASTER SUN CATCHERS




 
We are in Easter and all the country is full of high variety of colours. As we can't see the country through our windows classes, we'll decorate them as if the we could touch the Spring with our own fingers. And, at the same time, we'll decorate our classes with beautiful suncatchers

MATERIALS THAT YOU NEED.
- Scissors, glue...
- Colourfull papers: tissue paper, cellophan paper, glossy paper..
- Pipe cleaners.
- Adhesive paper.




The more colours and shapes you make, the more beautiful it'll result.


Here are you are the pretty shiny and cute window.

DO YOU LIKE IT?



Teacher Ángela

4 abr 2014

Vassily Kandinsky

Vassily Kandinsky, 1897



Vassily Kandinsky est un peintre. Ses nationalités sont russe, allemande et française. C'est l'un des fondateurs de l'art abstrait. Il est né à Moscou en 1866 et mort à Neuilly-sur-Seine en 1944. Il est l'un des artistes les plus importants du XXe siècle. Il a créé la première œuvre non figurative de l'art moderne, c'est-à-dire qui ne représente pas le réel.
Kandinsky grandit à Odessa et rentre à Moscou après la révolution russe. Il s'inscrit à l'université de Moscou et choisit le droit et l'économie. En 1896, il part étudier la peinture à l'Académie de Munich. Kandinsky fait la rencontre d'un peintre qui se nomme Franz Marc, avec qui il crée le mouvement du Cavalier bleu. Il se marie en 1917, enseigne la peinture murale au Bauhaus de Weimar de 1922 à 1933. Puis il s'installe définitivement à Paris. Il meurt à Neuilly-sur-Seine en 1944.
Dans ses œuvres, il utilise principalement les formes géométriques comme le cercle, le carré, le triangle, le rectangle, les lignes, les courbes...
Il publie un ouvrage en 1912 intitulé Du spirituel dans l'art.
Grâce à la volonté et aux efforts de son épouse Nina, un grand nombre d’œuvres de Kandinsky peuvent être admirées dans les collections permanentes du Centre Georges-Pompidou, à Paris.

2 abr 2014

Jour international de l'autisme

Jour international de l'autisme 2 avril