NUESTROS BLOGS Y PROYECTO BILINGÜE
▼
13 dic 2016
10 dic 2016
8 dic 2016
OUR PETS.
The grade 4 students are making a research about their
own pets: clasification, feeding, habilties, phisical features,etc.
After that, they have explained their results to their class mates, but
even some of them, have taken their own pets to the class to show
them, like Leonardo. He has brought his turtle.
What a wondeful idea!!!.
LYRICSTRAINNING.
Quieres practicar y aprender idiomas escuchando y jugando con tus canciones favoritas?
Si pinchas en las dos imágenes de abajo podrás acceder a la páginas de Lyricstrainning, tanto en inglés como francés. Escuchas y rellenas los espacios de las letras de las canciones. Puedes seleccionar el modo que quieras y el nivel también.
INGLÉS
FRANCÉS
5 dic 2016
Animal Profiles
Foxes are mammals. They hunt alone. They have great sense of hearing, and they use scent to communicate. They live in dens. They are omnivores. They eat rabbits, mice, and insects. They are eaten by wolves, bears, and humans. They typically live in forests.
Elephants are mammals. They are the largest living land animal. The trunk also works as a nose, arm, hand, and tool. The trunk is strong enough to remove a tree and delicate to pick berries. Elephants are good swimmers but they cannot jump or run. They are herbivores. They eat grass, fruits, and vegetables. They are threatened by humans, lions, and crocodiles. They live in the savannah in Africa.
Snakes are reptiles. They are good swimmers and can jump from trees into the water. They live in rivers. Snakes are carnivores. They eat frogs and fish. They are threatened by humans. They live in water with vegetation.
The Spanish Flag is a fish. It is pink and yellow with alternating stripes, which resemble the flag of Spain. They live in pairs. They can swim upside down or vertically. They are carnivores. They eat crabs and fish. Bigger fish can eat the Spanish Flag. They live in the deep ocean. The Praying Mantis is an insect. They are harmless to humans. They hep farmers by eating insects that destroy crops. They lay eggs. They are carnivores. They eat mosquitoes, flies, roaches, and spiders. They are eaten by bats, birds, and frogs. They live in gardens and also in tropical rainforests.
The octopus is a mollusk. They can change shape and color. They can camouflage. To hide movements and confuse preadors, they release dark ink. They don’t have any bones. They are very intelligent. They are carnivores. They eat crustaceans, worms, and fish. They are eaten by humans, whales, and sharks. They live in tropical waters.
The rooster is a bird. It is the name for an adult male chicken. They cannot fly. They have good hearing, but cannot smell or taste well. Roosters have existed for about 5,000 years. Roosters are omnivores. They eat worms, fruit, seeds, insects, and other foods. They are eaten by opossums, hawks, and foxes. Roosters are domesticated.
1 dic 2016
Christmas is coming!!!!.Nöel arrive!!!
Disponéis en esta web mix de un montón de enlaces de juegos, canciones, manualidades relacionadas con la navidad en diferentes idiomas: francés, inglés y español.. Así podréis entrar en casa en las páginas trabajadas en el cole y las canciones de navidad preparadas por las distintas clases.
ENJOY IT!!. POUR AVOIR DU PLAISIR!!!
24 nov 2016
Proyecto Etwinning.
Durante este primer trimestre las clases de 1ºC y D estamos participando en un proyecto europeo titulado " CHRISTMAS CARD EXCHANGE« (by traditional mail)", a través de la plataforma Etwining, que pone en contacto a profesores y a sus alumnos para trabajar juntos con un mismo objetivo.
Durante las primeras semanas de noviembre hemos confeccionado tarjetas de Navidad para mandárselas a los niños de otras escuelas...¡nada menos que de 31 países diferentes! Ya las hemos enviado todas y cada día esperamos con muchísima ilusión a la seño Pilar, que es la que nos trae a clase las postales que nos van llegando. Primero vemos dónde está en el mapa el país y luego, la seño Beatriz las lee en voz alta y las traduce, cuando están en inglés (hay algunas que nos han llegado sólo en alemán, o en croata o en esloveno...). Después las pasamos por las mesas para verlas mejor.
Estamos preparando un mapa de Europa enorme para ir pinchando las postales que nos llegan :)
¡Estamos descubriendo la ilusión que produce recibir cartas de las de antes y nos encanta!
Teacher Beatriz.
Teacher Beatriz.
21 nov 2016
Thanksgiving Day.
Shea, our language assistant, has designed this p.point to talk us about this festival celebrated in her home country. As you know, it's very popular there.
13 nov 2016
Bilingual Activity: We visited the Museum.Nous avons visité le musée.
In the Museum. - Kizoa Editar Videos - Movie Maker
El pasado día 8 y 9 de noviembre los alumnos del 1er ciclo visitamos el museo de Bellas Artes de Sevilla. Es una actividad integradora del proyecto que estamos llevando a cabo en las aulas sobre la figura de Murillo y su pintura, en la vísperas de la celebración del centenario de su nacimiento.
Aprendimos a observar un cuadro y vimos algunas pinturas de Murillo. También nos explicaron algunas cosas en francés o en inglés, como se puede apreciar en los vídeos. Aprendimos mucho en poco tiempo.
Estamos muy contentos por el trabajo realizado por Carmen, la responsable principal de la empresa "Museo Vivo" y por la amabilidad y paciencia de los monitores y monitoras.
AGRADECIMIENTO A LAS FAMILIAS Y EQUIPO DOCENTE. Sin ellos hubiera sido imposible realizar dicha actividad.
25 oct 2016
Spooky Spooky - Halloween Song
Spooky spooky - very spooky
Oh no! It's a monster
Spooky spooky - very spooky
What's that? It's a witch
Spooky spooky - very spooky
Watch out! It's a vampire
Spooky spooky - very spooky
What's that? It's a ghost
Spooky things doing a spooky dance X 2
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?
Spooky spooky - very spooky
Oh no! It's a black cat
Spooky spooky - very spooky
What's that? It's a spider
Spooky spooky - very spooky
It's a Jack O' Lantern
Spooky spooky - very spooky
What's that? It's a skeleton
24 oct 2016
23 oct 2016
11 oct 2016
Nouvel auxiliaire de conversation français
Bonjour à tous,
Je me présente, Baptiste nouvel auxiliaire de conversation français pour cette année.
Je viens de Toulouse (en photo ci-dessous), merveilleuse ville du Sud de la France.
Je donne des cours avec 16 classes différentes, toutes celles ayant le français comme langue principale, mais aussi les classes de 5C et 5D, ainsi que 6C et 6D.
Mon but est avant tout de faire en sorte que les enfants puissent entendre le français oral, mais aussi le pratiquer un maximum.
En espérant que les activités que je vais mettre en place plairont aux enfants!
Baptiste.
Versión española :
Hola a todos,
Me presento, soy Baptiste, el nuevo auxiliar de conversación francés para este año.
Vengo de Toulouse (en foto después), maravillosa ciudad del sur de Francia. Doy cursos con 16 clases diferentes, todas las que tienen francés como idioma principal, pero igualmente las de 5ºC, 5ºD, 6ºC y 6ºD.
Mi objetivo es principalmente hacer que los niños escuchan el francés oral, pero también que lo practiquen lo máximo posible.
¡ Espero que a los niños les gusten las actividades que propondré !
Baptiste
Je me présente, Baptiste nouvel auxiliaire de conversation français pour cette année.
Je viens de Toulouse (en photo ci-dessous), merveilleuse ville du Sud de la France.
Je donne des cours avec 16 classes différentes, toutes celles ayant le français comme langue principale, mais aussi les classes de 5C et 5D, ainsi que 6C et 6D.
Mon but est avant tout de faire en sorte que les enfants puissent entendre le français oral, mais aussi le pratiquer un maximum.
En espérant que les activités que je vais mettre en place plairont aux enfants!
Baptiste.
Versión española :
Hola a todos,
Me presento, soy Baptiste, el nuevo auxiliar de conversación francés para este año.
Vengo de Toulouse (en foto después), maravillosa ciudad del sur de Francia. Doy cursos con 16 clases diferentes, todas las que tienen francés como idioma principal, pero igualmente las de 5ºC, 5ºD, 6ºC y 6ºD.
Mi objetivo es principalmente hacer que los niños escuchan el francés oral, pero también que lo practiquen lo máximo posible.
¡ Espero que a los niños les gusten las actividades que propondré !
Baptiste
27 sept 2016
21 sept 2016
Día Internacional de las Lenguas Europeas.
Por iniciativa del Consejo de Europa en Estrasburgo, el Día Europeo de las Lenguas se viene celebrando, desde 2001, el 26 de septiembre de cada año.
Con ocasión del día, se organizan una gran variedad de eventos en todo el continente: actividades para y con niños, programas de televisión y radio, cursos de lengua y conferencias. Las autoridades nacionales y otros socios tienen libertad para organizar cualquier tipo de actividad.
¡¡ LES HA QUEDADO FRANCAMENTE BIEN!!
Congratulations!!.
Félicitations!
14 sept 2016
What's in your school bag?
Come on children, let's review what's in our school bag !!!
USEFUL LANGUAGE:
WHAT'S IN YOUR SCHOOL BAG?
IT'S A PENCIL, A BOOK, A PAIR OF SCISSORS....
12 sept 2016
3 may 2016
RAP DU PASSÉ COMPOSÉ AVEC ÊTRE
Chantez et apprenez plus facilement le passé composé avec le verbe être.
Est-ce que tu es capable d´apprendre par coeur ce rap...?
27 abr 2016
2 mar 2016
28 ene 2016
Ways to stop bullying for kids
We celebrate Peace Day every year but ... we don´t we start at our school?
Respect , tolerance ... are words to practice everyday and everywhere.
Anyway if you find someone who doesn´t respect yoy you can use this 4 steps method and remember : You are not alone !!! Find someone to talk : Teachers will allways listen to you.
Ways to stop bulling for kids
You tube : Ways to stop bullying for kids
Respect , tolerance ... are words to practice everyday and everywhere.
Anyway if you find someone who doesn´t respect yoy you can use this 4 steps method and remember : You are not alone !!! Find someone to talk : Teachers will allways listen to you.
Ways to stop bulling for kids
You tube : Ways to stop bullying for kids
14 ene 2016
Grade 6 Doctor Role Plays
On November 25th, 6ºC and 6ºD became doctors! To practice English vocabulary about going to the doctor, each class performed a short role play in groups of two. One person was the doctor, and the other was the patient. We had a great time with this project, and the results were great. Here is a short video with photos and videos of the students in different role plays. Enjoy!